čtvrtek 2. dubna 2015

milníky / první kolo

Sice zatím bez šlapek, ale milník to pro nás určitě je.

Ze všech venkovních aktivit má Lola jízdu na odrážedle totiž úplně nejradši. V poslední době dokonce téměř každé ráno po snídani začne netrpělivě volat svoje heslo pro jízdu na kolečku - a to je (z námi nepochopených důvodů) "bibibi" :) Lola totiž zatím moc nemluví, ale i tak se s náma docela dobře dorozumívá.

Ačkoli jsme jí k prvním narozeninám - vzhledem k její výšce - pořídili rovnou větší Puky Wutsch, přesto z něj Lola už v podstatě vyrostla a vypadá na něm jako klaun na mini šlapacím kole. Sice pořád ještě slouží, ale i tak jsme se rozhodli začít s Lolinkou pozvolna trénovat další level. Hlavně proto, že jí to vážně moc baví a myslíme si, že na to prostě má a brzy se to naučí.

Vybrat první opravdu dobré dvoukolé odrážedlo pro Lolinku vypadalo jako náročný úkol, nicméně nakonec nebylo ani moc o čem rozhodovat - většina ostatních byla příliš těžká či velká a témeř u všech (ačkoli všichni výrobci uvádí, že jsou vhodné od 2 let) je nejnižší možná výška sedadla 35 cm, což je i pro naši vysokou Lolu prostě příliš.

Takže je ode dneška doma FIRST BIKE!
Má skvělé recenze, vyhrálo plno ocenění a tahle limitovaná černá edice má i fakt pěkný design.
S adaptérem ke snížení sedadla je jeho nejnižší výška 30 cm, což je už prima.

V krabici jsou také dvě sady samolepek na dozdobení kola, ale já jsem v tomhle směru minimalista, takže jsem je nepoužila. Ale schovám si je, protože si myslím, že mi Lolinka brzo o tom mém minimalismu něco vysvětlí :)

Plánujeme také dokoupit ke kolu příslušenství, jako je zvonek (ten Lola na svém Puky prostě miluje) a košík na řidítka (aby naše Pa měla taky kde jezdit!).

adaptér na snížení sedadla

tady už instalovaný na zadním kole - sníží sedadlo asi o 4 cm

Tak - je doma a koukáme na něj.

Když jsem ho ráno smontovala, Lola mě velmi překvapila, protože si na něj intuitivně prostě sedla a s Pa na rámu úplně normálně odjela.
Asi po 2 metrech jí ale najednou došlo, že kolo není tak stabilní, jako její Puky motorka. Takže z něj rychle zase sesedla :-D Dala mu pak ale šanci ještě dvakrát. Takže si myslím, že to pochopí během krátké doby a to bude teprve jízda!

S tréningem "naostro" venku začínáme o víkendu! Protože sama si na to zatím netroufám, tak ať jsme na Lolinku oba dva s tatínkem.

A potom pro vás nachystám velkou recenzi odrážedla FIRST BIKE - se spoustou fotek, informací a zkušeností.

Pokud jste ale už rozhodnutí a chystáte jarní výbavu v podobě nového odrážedla, tak jen připomínám, že na proděti.cz je teď akce, kdy ke každému odrážedlu dostanete helmu zdarma!! A to buď klučičí modrou nebo holčičí růžovou. S dvoukolým odrážedlem je totiž helma už opravdu nutnost.

30 komentářů:

1. Terez vybrali jste skvěle, je nádherná tahle kolekce.... Majda dostala svůj First bike také ke svým 2. narozeninám a od té doby ho miluje ze všech odrážedel nejvíc...po pár trénincích se tedy za ní člověk už slušně naběhal...tzv.čím rychleji tím lépe, že :D...a zvonek s košíkem = nutná výbava :)
    Tak ať se Lolince a Pa líbí :-)

Odpovědi
    1. Jani moc děkuji za komentář a zkušenost, to mě moc potěšilo!!! Lola bude určitě taky za chvilku frčet jako drak :)

Vymazat
  2. My jsem našemu Honzíkovi koupili k druhým narozeninám úplně to samé, jsme z něj všichni nadšení... Naučil se na něm velice rychle, baví ho to a skvěle se naučil držet rovnováhu. Doufáme, že přechod na opravdové kolo tak pro něj bude brnkačka :) Také si ho necháváme na víkendy, abychom na něj byli dva, já totiž ještě v kočárku tlačím jeho malého brášku :) Tak ať to Lolince jezdí!

Odpovědi
    1. Paráda, to mám radost z další pozitivní zkušenosti! :)
      No já právě s pupkem už taky za Lolinkou jenom vlaju, takže při představě, že se bude někde klátit a padat, to radši nechám zatím na dobu, kdy nás na ni bude víc :)

Vymazat
  3. Moc prosím po zkušenostech o recenzi :-)
    Plánujeme jej koupit za rok také :-)

Odpovědi
    1. Určitě bude velká recenze, jen co ho pořádně vyzkoušíme. Pokud to Lolince brzy půjde, natočím třeba i nějaká videa.

Vymazat
  4. Náš prcek je taky hodně vysoký, ale silák, takže jsme mu po motorce, na které drandil do dvou let, koupili rovnou Davídka, od sousedky. Ono na ten náš vesnickej motokros je to asi vhodnější :-)) Akorát ten polep jsme sundali, ne že bych byla takovej minimalista, ale nelíbilo se mi to obrovský DAVÍDEK, když se tak syn nejmenuje :-) http://www.nakole.cz/clanky/575-detska-odrazedla-terezka-a-davidek.html

Odpovědi
    1. To chápu, já mám zase hrozně ráda oblečky od Honzíka - paní je šije na míru s cedulkou "Honzík" na boku - tak jí vždycky poprosím, ať mi tam ty cedulky nedává :-D Nějaký jiný název značky by mi nevadil, ale když pak má Lola trika s - byť maličkým - nápisem "Honzík", tak je mi to takové blbé :-D

Vymazat
    2. Jojojo, od Honzíka jsme měli celej první rok a půl polodupačky, šijou je skvěle!

3. Lola od nich měla loni na léto trika šitá na míru (je dlouhá a hubená, blbě se na ní nakupuje) a letos je plánuju od nich na léto zas. Perfektně jí totiž seděly.

5. Ahoj Madame, tak u nás "bibibi" znamená zase ryba :) Klára taky zatím moc nemluví, ale rozumíme jí téměř vždy :)) A pro pobavení, my zas nechápeme, proč balónku už dlouho říká "ddda" - děti jsou skvělé a věřím, že přesně ví, proč to tak je. Na FirstBike se chystáme ve 2 letech, tak se těším na recenze, jak to Lolinka zvládá. A taky jsem se chtěla zeptat, jak jste spokojení s Puky a proč jste nešli znovu do této značky? Strašně se mi totiž líbí a zvažuju přikoupit ke klasickému odrážedlu - plastové motorce.

Odpovědi
    1. S tím Puky Wutsch jsme byli moc spokojení, akorát jsem si teda původně myslela, že nám vydrží dýl - no ale za to nemůže Puky, ale výška naší Loly :-D Ta kovová konstrukce je teda samozřejmě o dost těžší, než plastové motorky. S jedním dítětem je to v pohodě, ale jak budu mít dvě, budu asi ráda za každý kilo nákladu míň :-D

Taky jsem přemýšlela nad Puky Learner, jenže ta varianta s brzdou už váží asi 5,5 kg, což je hrozně moc - Lola si to kolo třeba sama přenese v místech, kde nedokáže projet, takže čim lehčí, tim lepší. A bez brzdy jsem ho nechtěla - teď jí sice ještě používat nebude, ale až bude starší a bude na něm drandit z kopce, bude ta brzda potřeba, si myslim. A Lola by na něm stejně ještě nedosáhla na zem, je vyšší, než to First Bike. Takže u Puky bych musela vzít zas tu menší variantu bez brzdy a tam se bojim, že bysme zas za rok kupovali nový :-D Ten First Bike je takovej univerzální.

Mně se ještě děsně líbí Wishbone bike... Ale to je prostě úplně nerealistický, že bych takovýho obra tahala do Stromovky a zpátky a druhou rukou tlačila kočár :-D

Vymazat
    2. Moc pěkná inspirace.Až se dostaneme do fáze kdy budeme kupovat odrazedlo vzpomenu si na first bike:-)

3. Pro ještě větší prcky tu je Strider Bike, sedlo od 28cm, váha 3 kila (pro verze dokonce jen 2,3). Vybírali jsme poměrně dlouho a nakonec jsme se rozhodli oželet brzdu a dopřát klukovi poježdění už teď. Ve svých 21 měsících mmá jen 82cm, Strider mu je jen tak tak, First bike by mu byl už velký

6. Bibibi... Bicykl;))) Věra

Odpovědi
    1. Ráda bych si myslela, že je to tak důmyslné, ale "bibibi" je u nás v některých případech i jízda kočárkem nebo autem :-D Spíš to tedy asi značí to sloveso :-D

Vymazat
  7. First bike si určitě zamilujete. Syn ho dostal v modré variantě (samolepky jsme taky uklidili, je krásné jen tak) před měsícem k 2. narozeninám. Byla to jasná volba právě kvůli výšce, je docela prcek. Výbavu určitě doporučuji, zvlášť košík je nutný. Skvěle se v něm vozí šišky, klacíky, svačinka...:-)Budete se divit,jak rychle si určitě Lolinka zvykne a bude si jistá.U nás netrvalo ani dvě odpoledne a drandíme jako čerti se zvednutýma nohama z kopce. Ať vám na první vyjížďku vyjde krásné počasí.

Odpovědi
    1. Díky moc za komentář! Doufám, že Lolinka bude stejně tak šikovná a brzy bude drandit. Zatím si na něj už od včera nechce sednout... Ale venku to bude snad pro ni jiný pocit :)

Vymazat
  8. Díky za další skvělou recenzi. Ještě, že jsme o 2 měsíce mladší a vše řešíme po vás :-) Uvažuji nad koupí už hodně dlouho, chtěla jsem koupit nějaké kovové a levnější. Ale bohužel Neli je prcek a po dnešním přeměření máme smůlu a jediným řešením je právě First bike (a to ještě tak tak). Takže asi také objednáme ... a snad nebudeme litovat a hlavně se bude líbit Nele a zamiluje si ho. Tak ať Lolince slouží a hodně kilometrů bez nehod :-) Katka

Odpovědi
    1. Ta výška pro nás byla taky hodně rozhodující. Lola je sice vysoká, ale i tak by jí většina jiných odrážedel byla ještě velká. Zatím nemám zkušenost z praxe, ale na první pohled a dotek můžu říct, že je to kvalitní kousek. Někde jsem četla, že na rám kola ad. (prostě vše kromě pneumatik) by snad měla být dokonce 5 let záruka. T.

Vymazat
  9. Taky máme! Anička dostala k narozeninám! Přesně, jak píšeš. S ohledem na ostatní odrážedla bylo tohle jasnou volbou:).
    Jenže i s adaptárem pro snížení to má jen tak tak...takže zatím žádný požitek z jízdy. Ale ona to rychle dožene...
    Ať se Lolince skvěle jezdí! A máte skvělou barvu!!! Vypadá fakt červeně. Já objednávala šedo-červenou. Ale ta červaná ja spíš do fialova:(.
    Ta vaše se mi líbí mooooc!

Odpovědi
    1. Určitě to Anička rychle dožene! Lola to má teda taky tak tak... Ale uvidím, snad tomu přijde brzy na chuť, protože to Puky už je jí fakt malé a hrozně se na něm krčí...

A tenhle design mě zaujal na první pohled, obě dvě z té černé edice jsou pěkné (ještě mají černo-modré). Ta naše barva je taková hodně sytě červeno-oranžová.

Vymazat
  10. my máme poděděné takovéto spíš kolové odrážedlo(těžké jako kolo) a učení je pro nás zlý sen:)toník pláče ať v tom zapneme ty baterky, že to nejede. po prvním a zatím posledním výletu jsme si všichni dali odměnu(čokoláda, biodinosaurusové, pivo) a taky pohov. Moc se těším na tipy na podnícení zájmu, náš chlapeček to zatím vzdává a prosazuje si motojku, i když už na ní opravdu jen nevypadá jako skřítek. Je pravda, že je větší, že jsme asi začali později, ale i tu motorku zprvu opravdu nemusel a radši chodil pěšky...tak se to určitě taky naučí! nejlepší byly asi aportovací pokusy:přivez kolečko, a pak motivovací jízda tatínka před dítětem.

Odpovědi
    1. No jsem na Lolu taky zvědavá, jak se s tím popere... Určitě bude potřebovat taky víc času, ale doufám, že tomu brzy přijde na chuť. Doma jí to fakt krásně šlo, ale jen do chvíle, než si uvědomila, že to kolo samo o sobě nestojí :-D Takže prostě vidím, že u ní to je jen o strachu, kterého se snad brzo zbaví, protože techniku zvládá v pohodě.
      A díky za tip - "přivez kolečko" by u nás mohlo fungovat taky! :)
      Jinak na Puky Lola jezdila dřív, než chodila. Tak snad jsou jí ta kola blízká! :)

Vymazat
  11. Ty mi ctes myslenky...vybirame darek pro maleho synovce..a sup na blogu uzasne kuzelky....oremyslime, ze vymenime motorku za prvni kolo...a ejhle prispevek o first bike....ty mi tak ulehcujes praci...moc dekuju za tve clanky ♡♥♡

Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti články zrovna hodí! :)
      Jinak s kuželkama jsme šli včera i spát, prosímtě, celou noc nám cinkaly v posteli :-D Lola se do nich úplně zamilovala. Jsou fakt boží.

12. Dobrý den,
    chtěla jsem se zeptat, jak je Lola vysoká. Ráda bych pro Jůlii koupila odrážedlo, ale už je jí rok a tři čtvrtě, tak nevím, jestli má Puky Wutsch ještě smysl. Díky Terka

1. Dobrý den,
      Lola má teď tak kole 93-95 cm, přesně nevím, moc se už nenechá změřit. Na Puky Wutsch ještě jezdí, ale už se na něm hrozně hrbí. T.

Vymazat
    2. Julie se taky úplně nedá, ale podle čárky na zdi má tak 82 cm, tak myslím, že do toho půjdem. Co myslíte?
      Díky moc.

3. Tak to ho klidně pořiďte - tolik měřila Lola v roce, když jsme jí ho pořizovali :) T.